Figyelem! Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében.

A nagy Desiguals.shop átverés!

Azért szerencsére nem minden netes vásárlás ilyen, de ilyen is előfordulhat!

Facebook hirdetésen keresztül (ez később még érdekes lesz!) jutottunk el, mint utólag kiderült a csaló oldalra. Elég olcsó táskavásárlási lehetőséget hirdetett az oldal.

Egy átlagos női táskát vásárló személynek készül a weblap, webshop, fizetési feltételek, - céginformációk kivételével - mind megtalálható az oldalon. Az akciók már már túl jónak tűnnek, de hát láttunk már túlárazott termékeket, meg olyat is akik jóval olcsóbban adták a többieknél és minden rendben volt a rendeléssel. De nem itt.

A lényeg: a rendelés megtörtént. Mastercard fizetés. Az sms a tranzakcióról megjön egy kínai terminálról. A visszaigazoló email viszont nem a megrendelésről.  Ezek után már elkezdtem kutakodni a weblapon és látszanak az óvatosságra utaló jelek:

  • Semmilyen céginformáció nem található de írják hogy vegyük fel faxon vagy emailben vagy online chaten a kapcsolatot velük.
  • A többféle nyelven elérhető tájékoztatók olcsó google fordító scripttel készültek.
  • Regisztráció és megrendelés után többszöri belépés már nem lehetséges.
  • A kapcsolat bár biztonságos, de azT ellenőrizte: Let’s Encrypt -engem már az elején sem töltött el örömmel, de hát sokféle cég van a világon, akik hitelesítéssel foglalkoznak és maga a kapcsolat véleményem szerint valóban a https protokollnak megfelelően épül fel.

Akkor tisztázódott le az egész mikor a facebook hirdetés alatt a kommentekben jöttek másoktól a visszajelzések hogy csaló oldal, nem jött meg a termék, a bank letiltotta a tranzakciót stb.

Mi a teendő ilyenkor? (több megoldás is létezhet, itt én egy lehetséges módszert írok le)

Bankot felhívni (kell hogy legyen 0-24 es kártyaletiltó telefonszámuk!)

Kártya letiltása, illetve egy panasz bejelentése hogy csaló internetes oldalon történt vásárlás.

Új kártya igénylése.(ha szükséges és kér az ügyfél)

Mi fog történni? A Bank kivizsgálja az esetet de  1-2 napon belül automatikusan jóváírják a kérdéses összeget a számlán, melyet ha később a vizsgálatuk után úgy ítélnek meg vissza”minuszolhatják”. Azaz kártérítenek és csak utána vizsgálódnak hogy jogos e vagy sem.

Rendőrségi feljelentés a Bank ügyintézéséhez nem szükséges, a telefonban elmondottak és a tranzakció alapján már elindítják a vizsgálatot. Kínai terminál lévén és az összeg miatt (kb 20.000 Ft) amúgy sem látta értelmét a Bank a feljelentés megtételének, de természetesen megtehető. De a kártérítés és a vizsgálat a nélkül is elindul. A feljelentés a későbbi hasonló esetek kiszűrése céljából lehet hasznos.

Itthon még rákerestem hol mikor, milyen adatokkal regisztrálták a domain nevet. Ez későbbi feljelentés során esetleg jó kiindulópont lehet a nyomozó hatóságoknak.

 https://www.onlydomains.com/

Domain Name: DESIGUALS.SHOP
Registry Domain ID: DO4051915-GMO
Registrar WHOIS Server: whois.namecheap.com
Registrar URL: https://www.namecheap.com/
Updated Date: 2019-01-11T14:08:18.0Z
Creation Date: 2019-01-11T14:08:10.0Z Mikor regisztrálták
Registry Expiry Date:
2020-01-11T23:59:59.0Z
Registrar: Namecheap, Inc. Melyik szolgáltatónál regisztrálták
Registrar IANA ID: 1068
Registrar Abuse Contact Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Registrar Abuse Contact Phone: +1.6613102107
Domain Status: clientTransferProhibited https://icann.org/epp#clientTransferProhibited
Registrant State/Province: Panama
Registrant Country: PA Hol regisztrálták helyileg
Registrant Email:
Admin Email:
Tech Email:
Name Server: DNS1.REGISTRAR-SERVERS.COM
Name Server: DNS2.REGISTRAR-SERVERS.COM
DNSSEC: unsigned
URL of the ICANN Whois Inaccuracy Complaint Form: https://www.icann.org/wicf/

+1 érdekesség!

A facebooknál bejelentettem a hirdetést mint „csaló” kategória:

Válaszuk 1 órán belül megjött:

Köszönjük, hogy tájékoztattál minket erről. Megvizsgáltuk a bejegyzést, és bár nem sérti egyik konkrét közösségi alapelvünket sem, jól tetted, hogy szóltál róla nekünk. Megértjük, hogy ennek ellenére sértőnek vagy ízléstelennek találod, ezért szeretnénk segíteni abban, hogy a továbbiakban kevesebb ilyesmit láss.

A fent felsorolt lépések közül lehetőséged van PCD online letiltására, továbbá eltávolíthatod az ismerőseid közül, vagy leállíthatod a követését. Ajánljuk továbbá, hogy keresd fel a Súgóközpontot, ahol részletesebben megismerheted, hogyan tudod kézben tartani, hogy mi jelenik meg neked a hírfolyamban. Ha úgy találod, hogy egy személy, csoport vagy oldal rendszeresen olyan dolgokat tesz közzé, amelyeket nem szeretnél látni, korlátozd, hogy milyen gyakran látod a bejegyzéseit, vagy távolítsd el a Facebookon általad látott tartalmak közül.

Tudjuk, hogy ezek a lehetőségek nem minden helyzetre vonatkoznak, ezért tudasd velünk, ha valami más olyan dologgal találkozol, amit szerinted meg kellene vizsgálnunk.

 

Az egészből látszik hogy ők nem mint csaló vagy nem csaló hirdetésként vizsgálják, hanem fizető vagy nem fizető célirányos hirdetés problémakörben vizsgálták meg a kérdést….ami ha nem tetszik nekem letilthatom hogy többet ne jelenjen meg a részemre.

Azért ezen lenne még mit finomítani!

  1. január 27.

Keresés